דירה חדשה לעומת דירה יד שניה- יתרונות מול חסרונות

December 29 2022doritr

אם החלטתם לרכוש דירה חדשה, אין ספק שמדובר על צעד מרגש ביותר. יחד עם זאת, אתם בוודאי תוהים האם כדאי לכם לרכוש דירה חדשה מקבלן או שמא כדאי לכם לחפש דווקא דירה יד שנייה. אין ספק שכאשר חושבים על רכישת דירה, מבינים כי מדובר על השקעה כלכלית רצינית ועל כן חשוב מאוד לדאוג שההחלטה תתבצע בצורה נכונה ושתהיה תמורה מלאה לכסף שאתם עתידים להשקיע. לא פעם דירות חדשות למכירה מקבלן הרבה יותר קורצות לאדם שמעוניין לרכוש דירה, אך האמת היא שגם לדירות חדשות מקבלן וגם לדירות יד שניה יש גם יתרונות וגם חסרונות שחשוב מאוד להכיר טרם מקבלים החלטה.

עלויות הדירה

כאשר מתייחסים למחיר הדירה לבדו, את פרמטר העלויות יש להעריך בהתאם לסכום שיש לכם יכולות להשקיע ברכישת דירה. אין ספק שהתקציב שלכם יכול לכוון אתכם לרכישת הדירה הרלוונטית לכם. חשוב מאוד להבין כי רכישת דירה מקבלן לרוב תהיה יותר יקרה מדירה יד שניה. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון הנוגעים למה מקבלים תמורת הסכום שמשלמים. אמנם דירה מקבלן תעלה לכם יותר, אך היתרון שלה הוא שניתן להתאים אותה לצרכים שלכם, להעדפות ולרצונות שלכם בעלות אפסית או נמוכה הרבה יותר מהמחיר שתדרשו להשקיע אם תרצו לערוך שינויים בדירה  יד שניה. כאשר רוכשים דירה מקבלן הרבה יותר קל למצוא את הנכס המתאים בשלב הראשון ולהתאים אותו לצרכים בשלבים הבאים. יחד עם זאת, אם מצאתם דירה יד שניה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם, סביר להניח שהעלות שלה תהיה הרבה יותר נמוכה מדירה חדשה מקבלן.

תשלומים על הדירה

אין ספק כי מבחינת התשלומים היתרונות של דירה חדשה מקבלן עולים על אלה של דירה מיד שניה. בענף הבנייה נהוג לשלם בין 15 אחוזים ל20 אחוזים ממחיר הדירה  החדשה  במעמד חתימת החוזה ואת היתרה לפרוס או לשלם במסלול שנקבע מראש. היכולת לבחור במסלול ספציפי אשר מתאים לכם נובעת מכך שהבנייה של דירה חדשה היא תהליך ארוך ולכן לא פעם ניתן לפרוס את התשלומים בצורה המתאימה אישית עבורכם. לעומת זאת, כמעט תמיד מי שקונה דירה מיד שנייה נדרש להעמיד את הסכום המלא תוך זמן קצר יותר. אין גמישות בחלק מהעסקאות ואין התחשבות ביכולות או ברצונות האישיים של הקונה.

האפשרויות

כמעט תמיד אדם שקונה דירה מיד שנייה נכנס לתהליך של שיפוץ אשר כולל גם שינוי גדלי חדרים וחלוקת החלל הפנימי וכל שינוי שכזה יכול לעלות לא מעט כסף. לעומת זאת, כאשר קונים דירה על הנייר כזאת שעדיין לא נבנתה, ניתן לשחק עם הקירות הפנימיים, להקטין או להגדיל חדרים בדיוק  בהתאם לצרכים שלכם ולרוב בעלות נמוכה בהרבה מזו של הליך שיפוץ בדירה יד שנייה.

תשתיות

בתשתיות יש הבדל מהותי בין דירה חדשה מקבלן לדירה  יד שנייה שכן, לרוב בדירות מקבלן יהיו תשתיות חדשות שכן, מדובר על פרויקטים חדשים. כמו כן, בכל הנוגע לנקודות חשמל, מים וביוב, ניתן לבצע שינויים ללא תוספת תשלום או בעלות נמוכה בדירה שקונים מקבלן, אך ביצוע שינויים שכאלה בדירה יד שנייה יהיו יקרים הרבה יותר.

אין ספק שחשוב מאוד לבדוק היטב את האפשרויות שיש לכם בתחום נדלן מבחינת רכישת דירה, על מנת להחליט האם מתאים לכם יותר לרכוש דירה יד שניה או דירה חדשה מקבלן.

Share: