רכשתם דירה מקבלן? כך תהפכו אותה לדירת חלומותיכם

January 10 2023doritr

דירה אשר רוכשים מקבלן איננה תמיד דירת החלומות, על אף שמדובר על דירה חדשה, היא לרוב מגיעה בסטנדרט מאוד בסיסי. מדובר על חדרים קטנים וכן שימוש בחומרים פשוטים. לכן, חשוב מאוד שתדעו שבאמצעות תכנון ועיצוב מקדים של חללי הבית ניתן להפוך גם דירת קבלן קטנה, לדירה מרווחת, דירה חשוכה לדירה מוארת, מטבח קטן ולא נוח למטבח פונקציונאלי וכל זאת מבלי להיכנס להליך שיפוץ מורכב, תובעני ויקר. אם אתם תוהים כיצד לעשות זאת, הרי שהכל מתחיל מבחירת מעצבת פנים מקצועית ומנוסה המומחית בתחום עיצוב דירות קבלן.

מה חשוב לדעת לפני שחותמים על החוזה עם הקבלן?

לעיתים קבלנים מציגים בפרוספקט השיווקי שלהם וכן בהדמיה ובתוכניות של הדירה מידות שאינן בקנה מידה וכן מידות שאינן פרופורציונאלית למידות האמיתיות של הבית. לא פעם הם יציגו מטבח גדול יותר על אף שהוא קטן בהרבה מכפי שמוצג במציאות, סלון שנראה ענק אך בפועל הוא קטן מאוד ועוד. על כן, חשוב ביותר שתבקשו לראות תוכנית אדריכלית של הדירה אשר תיתן לכם פרופורציות אמיתיות ובקנה מידה נכון לגבי הדירה. כמו כן, במעמד החתימה על החוזה שבו הקבלן מאוד מעוניין למכור את הדירה, כדאי לנהל אתן משא ומתן ולבקש כל מה שעולה על דעתכם. דאגו כי בחוזה תהיה התייחסות לכל בקשה שלכם וזכרו שכל מה שלא מצוין בחוזה לא תהיה לכם אפשרות לדרוש לאחר מכן.

שינויים ושדרוגים של הדירה

השינויים שניתן להשיג בדירה תלויים בגמישות של הקבלן וגובה המחיר לכל שינוי כזה ישתנה מחברה לחברה, כאשר בדרך כלל קיימים שינויים במעמד החוזה אשר ניתן לדרוש ללא תשלום ועל כן, עוד בשלב המקדים יש לתכנן שינויים, כלומר: טרם בניית הדירה יש לתכנן שינויים כגון ביטול או הזזה של קירות, הזזה של נקודות חשמל ואינסטלציה כאשר אלה לא יעלו לכם כלל. אם ביקשתם לקזז משהו במפרט, כדאי שתבקשו החזר כספי או משהו אחר.

קיימים שדרוגים נוספים וחשובים שיוכלו לחסוך לכם לא מעט הוצאות כגון: נקודות נוספות בבית למזגן, אסלות תלויות, נקודת גז במרפסת, נקודת מים ועוד. אם החלטתם לשדרג את המטבח הסטנדרטי הקבלן יציע לכם זיכוי כספי וחשוב מאוד שתתעקשו לקבל זיכוי גבוה יותר מכפי שהקבלן מציע לכם.

שינויים במהלך הבנייה

במהלך הבנייה תפגעו עם מתאמת השינויים שהתפקיד שלה הוא להגיש את השינויים שתבקשו לקבלן לצורך ביצוע. המתאמת היא למעשה נציגה של הקבלן והמטרה שלה היא למקסם את הרווח שלו ועל כן, כדאי מאוד שאת העבודה מול מתאמת השינויים תבצע מעצבת פנים מטעמכם המתמחה בתחום עיצוב דירת קבלן. שלב קריטי ביותר הוא השלב שבו אתם בוחרים את סגנון הבית שלכם. את בחירת הקרמיקות, הריצופים, סניטריה ועוד. מדובר על תהליך שלא כדאי לבצע לבד וחשוב מאוד שתהיה מעורבת בו מעצבת פנים שתלמד את הטעם שלכם ותכוון אתכם למקומות הנכונים.

Share: